johannabestabilling

Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna B - 7 januari 2011 11:39

Godmorgon på er!!


Idag ska jag KANSKE gå till biblan och så ska jag till stan för lillebror har match och man kan köper något innan matchen. Vad ska ni göra idag?

  

från PCA!!


  

Av Johanna B - 6 januari 2011 22:52

Göta kanal 3 - Kanalkungens

Regi: Christjan Wegner


Handling: Kronofogden är återigen på besök hos Anderssons Båtvarv. Men denna gången är det lugnt, menar Janne Andersson. De sista båtmotorerna till Italien är levererade. När betalningen väl är i hamn, är varvet skuldfritt. Dottern Petra kör turister i en gammal ångslup på Göta Kanal i Hajstorp medan hon berättar myten om kanalbyggaren Baltzar von Platens hemlighet. Allt verkar vara frid och fröjd hos Andersson. Men så slår den italienska maffian till. Det kommer inga pengar.


Skådespelare: Janne Loffe Carlsson, Eva Röse, Magnus Samuelsson, Magnus Härenstam, Sara Sommerfeld, Svante Grundberg, Christian Rinmad, Rafael Edholm, Eric Ericson, Jon Skolmen


Vad tycker jag: Ja asså den var ju inte direkt bra, jsg tycker den blev långtråkig. Jag kan bara rekommendera denna film om man sett dem andra två och är nyfiken på den tredje. För man tröttnar väldigt snabbt på den. Första vet jag inte om att den handlar om att "Andersson" är skyldig pengar men den andra gör det. Och det gör den trdeje också. Då blir man väldigt utråkad om två filmer typ handlaa om likadant. Men jag kommer inte ge den så lågt betyg som typ alla tidningar gjort, den får 3/10. Dem två före var KLART bättre.

  


   

Av Johanna B - 6 januari 2011 20:16

                    

Bilderna är inte i ordning men dem kom iaf.

Ser på göta kanal 3 och denär sådär. Ni får  en recension senare.

Av Johanna B - 6 januari 2011 19:43

Ja jag läste på min kompis Malins blogg någon liten feg jävel. Som HATADE mig och just drf hoppas jag att du läser det här!! Du vet inte vem jag e så just drf ska du inte kasta ful kommentarer över allt. Jag skulle gärna vilja se en bild på dig så kan du bevisa att du är snyggare än mig. Det går inte att vara snygg när man är helt dum i huvuet. Så jag vill gärna se dig och du har säkert blogg men var för feg för att lägga ut den. Så om du är så feg då ska du inte kommentera heller.


  

Av Johanna B - 6 januari 2011 19:16

Kapitel 4

Det yngre paret


”I en av dem övre lägenheterna bodde ett yngre par.  Dom heter Jacob Smith och Savannah Monroe. Hennes farmor är Marilyn Monroe. Jacob och Savannah var förlovade när hon flyttade dit. Men dom var dom enda som visste om det. Jacob kom från Sverige och han är lång ljus och muskulös. Han hade kort fint spretigt hår och han var väldigt snäll. Förut hade han anorexia då fick han son matas men sen när Savannah började jobba där. Fick hon honom att börja äta. Savannah liknar sin farmor ganska mycket, hennes fylliga läppar och graciösa kropp. Men hennes hår var långt mellan blont och vågigt.  Hon är alltså väldigt söt, jag skulle gärna vilja se ut som hon.”

”Hon låter väldigt vacker”, insköt Sarah.

”Vacker?” Sa jag frågande. ”Hon är helt underbar. Men när hon flyttade till Forks med Jacob hade hon aldrig hört talas om the Twilight Saga. Så jag visa henne den första och ända filmen som hade kommit ut då. Hon tyckte att den var bra men efter hon läst böckerna älskade hon den. Deras lägenhet var fin, ett av dem stora rummen använde som sovrum och det andra som vardagsrum. De tre små rummen användes som kök, badrum och ett Twilight rum. Det rummet var Savannahs. Hon hade jätte många affischer och sånt. Väggen som inte syntes var målad på lila och med små blommor på. Men hon hade världens dyrbaraste Twilight samling värd dubbelt så mycket som min. I badrummet fanns en jacuzzi, en dusch, en toa och lite annat. Det var målat med en fin vit gammeldags färg. Köket hade klinker på väggarna och alla skåp och möbler var i trä liksom golvet. Allt är gjort av finaste lönn. Deras vardagsrum var helt vitt förutom tv:n. Alla möbler är vita och väggar var vita. Och i vardagsrummet fanns en dörr ut till deras balkong. Balkongen var inte så jätte stor men den var lagom i fall man hade gäster. I sovrummet hade dem en stor fin säng och en liten TV. Den var i alla fall liten enligt Jacob. Samma dag som jag hade vart och fika hos Silla och Charlie så gick jag till Savannah och Jacob. För att prata med Savannah om det där med Victoria. Men hon trodde att jag bara var paranoid, för att först när hon och Jacob kom så trodde jag ont om dem med. Fast nu fick jag verkligen en känsla av att det inte var något som stod rätt till med Victoria. Min stam har aldrig haft någon legend om att vi kan förvandla oss till varulvar som i Twilight filmerna.  Men det kanske finns någon gammal legend om att vi kan känna på oss när det är något skumt på gång. Så jag gick till man dator och sökte på det men jag hittade inget. Jag började tro att jag som alla andra bort adopterad barn hade någon slags gåva att vi kan känna på vår magkänsla så jag bestämde mig för att söka på det, fast jag trodde inte att jag skulle få några träffar där heller. Men jag sökte ändå och jag fick 13 träffar så jag började läsa. Alla var olika artiklar om bort adopterade barn som hade stoppat eller varnat för olika olyckor och så. Jag hann bara läsa 5 träffar sen ropade mamma att det var mat och kom in i mitt så jag fick skynda stänga ner datorn för jag ville inte att mamma skulle lägga sig. Men i precis den stunden som mamma kom in fick jag ett sms från Savannah som frågade om jag ville komma och äta hos dem så då fick jag säga till mamma ’jag äter hos Jacob och Savannah’. Sedan rusade jag ut i rummet så mamman inte hann svara.”

”Du verkade vara väldigt hemlighetsfull då.”

”Det var jag.”

”Nu får du fortsätta berätta. Vad hände sen?”

”Jag gick till Jacob och Savannah och åt. Såklart frågade jag varför det var så bråttom. ’Jag tänkte gå och hälsa på hos Victoria. För att se om det du sa var sant. Men när jag knackade på röt hon att hon inte hade tid se stängde hon och låste.’ Sa Savannah. ’Så jag bad dig komma. Vet du något mer? ‘ Då svarade jag att jag inte visste något mer för att jag hade titta upp om jag verkligen bara var paranoid. Och så berättade jag vad jag hade hittat på Google och jag berättade också att jag inte hann läs allt så vi satte oss läste resten av artiklarna.”

Av Johanna B - 6 januari 2011 18:52

Hej!!


Idag vakna jag och gick upp kl. 10.30 Kl.13.30 så åkte man till furuhöjden för julgransplundring. Där träffa man Malin, Adina och Kicki. Först såg vi Pettson och Findus efter det fika i. Mums, sedan var det dans runt granen men vi var inte med. Jag och Kicki "dansade" med Adina. Efter det kom "tomten" Kicki fick en godis påse men jag och Adina ville också ha men vi vågade inte fråga. Men Tove fråga åt oss och då fick vi. Haha!! Men sen kom jag hem och slappa. Snart är det skola igen!! BLÄ!!

  

Adina!! =)


  

Av Johanna B - 6 januari 2011 18:36

Day 22 - Something that upsets you


Det betyder någonting som upprör dig va? eh... ja falska vänner, sviniga killar, misshandel, våldtäckt, krig. Det är väl de jag kommer på nu.


Day 23 - Something  that makes feel you better


Ja, får lägga ut två dagar idag för det gick inte att blogga igår. Men iaf snälla kompisar, en bra bok och snälla söta husdjur. Och SÅKLART the Twilight Saga. Det är det jag kommer på nu.


  

Av Johanna B - 5 januari 2011 12:44

the Last Song

Regissör: Julie Anne Robinson


Handling: Ronnie Miller (Miley Cyrus) är förbannad på sin pappa för att han flyttade ifrån henne och hennes bror när föräldrarna skildes. Hon visar sin ilska genom att bete sig odrägligt och hänga med "fel" kompisar. Men nu tvingas hon bo en hel sommar hos sin pappa i en liten kuststad i södern! Ronnies bror kunde inte vara gladare över att spendera tid med sin pappa men tyvärr förstör Ronnie stämningen med sitt tjurande. Tack vare några sköldpaddsägg träffar hon Will som lyckas få henne glad igen. Hon hittar tillbaka till sin pappa men då kommer nya motgångar för Ronnie...


Skådespelare: Miley cyrus, Greg kinnear, Liam hemsworth, Kelly Preston, m fl

  


  

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards