johannabestabilling

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Johanna B - 16 januari 2011 20:19

Som ni säkert ser har jag fixat lite på bloggen och det har tagit så hoppas ni gillar det. Jag har fixat två kategorier till som är bokreccensioner och filmreccensioner. If ni vill ha något sådant förslag är det bara att titta där.  Just nu ser jag på solsidan ;)


  

Av Johanna B - 16 januari 2011 19:49

P.S I love you

Författare: Cecelia Ahern


Handling: Holly och Gerry har ett perfekt liv tillsammans. De är lyckligt gifta och bor i Dublin, nära släkt och vänner. Vardagen flyter på i full fart och världen ligger öppen. Tror de. Så händer det ofattbara. Ett par månader före Hollys trettioårsdag dör Gerry efter en kort tids sjukdom. Hon förlorar sin bästa vän, mannen hon älskar. För evigt. Han kan aldrig komma tillbaka. Men ändå gör han det...Ett par månader efter Gerrys död dyker hans sista gåva till Holly upp: Listan. I tio brev, ett för var och en av årets återstående månader, lotsar han Holly genom sorgen och visar henne hur livet trots allt rymmer både tårar och skratt.

 

Vad tycker jag?: Den var bra. Den var sorlig och rolig, den hade något få böcker har. Typ alla böcker är antingen roliga och spännande eller sorliga och spännande. Men den här boken är sorlig och rolig. För i bland börjar man stört gråta och ibland börjar man gapskratta. Jag rekommenderar den VERKLIGEN!!!! Jag tackarmin moster att hon gav mig försölag att jag skulle läsa den. Den år 10/10 av mig. Jag älskade den boken!!! Jag kommer defenitiv läsa den igen. Men det var jätte länge sedan jag såg filmen så det måste jag göra snart.

  

Bilden är tagen från google.

 

  

Av Johanna B - 16 januari 2011 19:32

The Runaways

Skådespelare: Dakota Fanning, Kristen Stewart, Scout Taylor-Compton, Stella Maeve, Alia Shawkat,Michael Shannon, Riley Keough, Hannah Marks och Keir O'Donnell


Handling: Joan Jett som tar kommandot. Hon har bestämt sig för att spela elgitarr trots att flickor egentligen ska knäppa på akustiska instrument. Hon går sturskt fram till musikproducenten Kim Fowley utanför en klubb trots att hon varken har skaffat sig något band eller demolåt. Och hon har inga tvivel när hon säger "Inga killar, jag ska starta ett rockband med bara tjejer". Fowley faller för den kaxiga attityden och hjälper till att hitta resten av bandet och börjar coacha dem. Men sångerska saknas. Cherie Currie får vi följa parallellt. Hon hänger med mer tjejiga syrran Marie och matchar de blonda lockarna med höga klackar och korta kjolar. Men innerst inne när hon artistdrömmar och efter att ha fixat ny stil för att mima och åma sig till David Bowie på skolans talangjakt, behöver inte Fowley och Jett fundera två gånger när de ser henne på en klubb. Hon har utseendet som bandet behöver. Men den riktning och tuffhet som Jett besitter är något Currie får anstränga sig för att få fram. Och till viss del tar hon mycket hjälp av droger. Pressen på de otroligt unga tjejerna - bara 15-16 år - blir till slut för mycket och bandet drabbas av kollapser, slitningar och uppbrott.


Vad tycker jag?: Den är bra kanske lite kort. Jag rekomenderar den verkligen. Jag blev förälskad i låten "Cherry bomb" för den är helt underbar. Den får 7½/10 av mig.

  


  

Av Johanna B - 16 januari 2011 18:15

Ja igår så åkte jag längdskidor med Malin och Kicki vilket ver kul men jag ramlade hela tiden. Jag fick åla mig över vägarna hehe. Jag hade inte med mig någon kamera för att jag förstod att jag skulle ramla mkt så jag var rädd att den skulle gå sönder. Men jag tänkte ta med mig en gammal kamera till Kungsberget så får ni lite bilder ändå (kanske). Efter det var jag hos dem en stund sedan drog jag hem, åt, slappa. Jag tittade också på gamla bilder när jag var liten. Det var tider det haha!! Men ni kan få en bild sedan. Idag så var det gymnastik. Efter det slappa. ;D

    


  

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards