johannabestabilling

Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna B - 13 juni 2011 18:28

Nu ska jag avgöra veckans header som har pågått i två veckor. Hehe.

Vinnaren är Josefin. Klicka på bilden ellerpå hennes namn för att komme till hennes blogg.


Av Johanna B - 13 juni 2011 18:11

Jag måste ta bort bloggsvar tävlingen för att nu behöver man inte bli inbjuden för att ha bloggsvar. Så bli medlem här för att få bloggsvar gratis :)


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 14:48

Vampyrens märke

 

Författare: Kristin Cast och P.C Cast


Handling: "Precis när jag trodde att min dag inte kunde bli värre fick jag syn på den döda killen som stod vid mitt skåp."
Och det räcker så klart inte med att han bara står och hänger vid Zoeys skåp, det är verkligen henne han väntar på. Och han är ju inte död egentligen. Han är odöd, eller omänsklig.
Hans uppgift är att spåra upp tonåringar med ett speciellt anlag i sitt DNA, blivande vampyrer. Han sätter vampyrens märke i Zoeys panna som tecken för alla att hon nu tillhör natten.
Det finns ingen väg tillbaka till ett mänskligt liv. Zoey måste snarast möjligt ta sig till ett Nattens hus där man fysiskt förändras till vampyr under några år. Om man klarar förändringen. Alla gör inte det, kroppen kan också stöta bort den. Och då dör man.


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 14:16

Yogi Bear

 

Handling: Jellystone Park har tappat besökare och borgmästare Brown har bestämt att parken ska stängas och marken ska säljas.
Det betyder att familjer inte längre kommer att få uppleva den vackra naturen som parken erbjuder, och vad som är viktigare, Yogi, Bobo och alla deras vänner kommer att kastas ut från det enda hem den haft. Med den största utmaningen någonsin måste Yogi bevisa att han verkligen är "smartare än den genomsnittslige björnen", och han och Bobo måste slå sig ihop med sin svurne fiende Skogsvaktare Smith för att hitta ett sätt att rädda Jellystone Park från att stänga för evigt.



 


Av Johanna B - 13 juni 2011 14:09

Sedan fortsatte vi springa och vi tittade inte på varandra lika ofta nu. Nu stannade vi igen för solen började gå upp och snart var vi framme vid Riley Park, Diego trodde att nästa natt vi skulle hinna äta innan solen gick upp. Jag kände mig fortfarande lite intrasslad för jag var inte helt säker om jag och Diego var tillsammans men jag var så uttröttad för att jag inte fått blod så länge så jag sjönk ner på marken och lutade mig mot väggen. Diego sjönk ner bredvid mig.


När vi bara suttit bredvid varandra hela dagen och solen började gå ner frågade Diego.

   ”Så nu är vi typ tillsammans?”

   ”Ja”, Jag försökte låta självsäker och tog hans hand i ett stadigt grepp och han gav mig ett leende. Jag fortsatte. ”Du har blivit så annorlunda, så mycket ödmjukare.”

   ”Ja, jag vet. Det är för att jag inte vill förlora dig igen.”

   ”Du kommer aldrig att förlora mig, för jag kommer vara precis där du för alltid. Det vill säga om du vill ha mig.”

   ”Jag kommer alltid att vilja ha dig men frågan är bara om du vill ha mig.”

   ”Jag kommer vilja ha dig för alltid.”

   Diego var på väg att kyssa mig när en gäll flickröst skar genom tystnaden.

   ”Ursäkta att vi stör men vi är här för att ni har brutit mot reglerna.” Flickrösten var så gäll så det lät som man tagit godis från ett barn. Jag kände igen rösten men visste inte riktigt var jag hört den förr men precis när hon klev fram från den mörka skuggan så kom jag på vilka det var.

   ”Volturi”, väste jag mellan tänderna.

   ”Vilka?” Diego lät förvirrad.

   ”Jag sa ju det, de som dödade Riley och Victoria.”

   ”Ska vi springa på 3.”

   ”Visst.”

   ”Ni vet att ni inte kan fly från oss?” Avbröt flickans gälla flickröst. ”Om ni inte vet så heter vi Jane, Alec, Demetri och Felix.”

   ”Vi bryr oss inte.” Diego lät hotfull och tog en försvarsställning framför mig.

   ”Ta det lugnt Diego, då kommer inte åt oss.” Jag tryckte extra mycket på sista ordet för att han skulle förstå att han inte var ensam. ”Ett.”

   ”Två”, väste han.

   Vi tog några andetag. ”Tre”, sa vi samtidigt och sprang sedan och slank mellan de. Vi sprang och sprang, ingen av oss vågade inte titta bakåt.


   När vi sprungit i ca 5 timmar – 01.00 var klockan - så hade vi kommit fram till Riley Park

   ”Tror du de fortfarande är efter oss?” Frågade Diego.

   ”Nej det tror jag inte, men vi får försöka hitta Fred för han kan säkert skydda oss.” Svarade jag.

   ”Tror du verkligen han vill ha mig med?”

   ”Han sa att det var okej när jag sa att jag skulle springa och hämta dig.”

   ”Varför skulle du springa och hämta mig?”

   ”Riley sa att du och Victoria hade sprungit i för väg så jag tänkte springa i kapp er och ta dig med mig.”

   ”Sa Riley att jag hade sprungit i för väg med henne?”

   ”Ja men sedan när jag inte hittade dig så antog jag att de hade dödat dig på det hemska sättet de hade beskrivit att det skulle gör med oss som bryter reglerna.”

   ”Hur var det da?” Han lät nyfiken.

   ”Att Victoria skulle bränna upp våra fingrar och lite sådant.”

   ”Haha, det. Ja det sa Victoria att hon skulle göra med mig efter fajten.” Han skrattade lite för sig själv.

   ”Det var inte bara jag som trodde att du var död.”

   ”Nej Raul måste blivit överlycklig att jag var borta.”

   ”Ja men ändå lite avundsjuk att Riley gav dig uppdraget att springa i förväg med Victoria.”


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 13:48

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med. 
2a bilden:
 En bild på dig själv.

3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: 
En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: 
En person du kan berätta allt för.
12e bilden: 
En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.

14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara mer med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden:
 En bild på dina nära
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.

27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.

30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om

Vet inte vad jag ska ta för bild.


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 12:53

Öh... Min data började dampa så att förra inlägget jag skrev försvann och den hamnade inte i utkast men som tur är finns bilderna jag skulle använda i arkiv.

Iaf idag så gick jag upp 7:40 för att kl. 8.00 skulle jag, Malin, Adina och Kicki ut och springa. På morgonen hade jag ont i magen och ont i huvudet men eftersom jag inte hade feber bestämde jag mig att ändå springa ovh illa måendet och huvudvärken försvann snabbt. I förra inlägget skrev jag att jag vill och ska se på film snart och då trodde jag att det skulle  vara på zmovie men vi fick hem Yogi Bear och trassel. Så vi ska se Yogi bear nu och äta popcorn. Vi=jag, Oliver, mamma och Casper. Nu ska ni få lite bilder från skolavslutningen.

VÄRLDENS UNDERBARASTE KLASSEN!!!!

Efter när jag, Malin och Adina grilla. Jag tog verkligen.

Åh! <3

Yey!!!

Rosen jag fick av mamma. (Adina har tagit bilden)

Sötisar! 

Några från klassen.

Min två tjejer.

Några finisar från klassen.

Precis efter vi suttit i matan och lyssnat på allt skit som folk har att säga. Sötisen <3


 

Av Johanna B - 6 juni 2011 12:27

Jag är med och tävlar om ett par solglasögon hos Linnea från http://Trendystuff.se.


 

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards