johannabestabilling

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Johanna B - 13 juni 2011 23:41

Can't buy me love

 

Orginaltitel: Can't buy me love

 

Regissör: Steve Rash


Genre: Romantik, komedi


Skådespelare: Patrick Dempsey, Amanda Peterson, Seth Green, Dennis Dugan och mf.


Handling: Ronald Miller är den typiske high school-nörden som drömmer om att få köpa den stjärnkikare som han håller på och sparar till, bland annat från att klippa gräset hos sin granne. Ronalds granne råkar vara skolans snyggaste och mest populära tjej, Cindy Mancini. När Cindy ska på fest så lånar hon sin mammas mockajacka utan att fråga om lov. Oturen gör att Cindy råkar spilla vin på jackan och enda alternativet är att köpa en helt ny för att ersätta den med. Men när Cindy är i affären har hon inte råd att köpa en ny, när Ronald dyker upp och kommer med en deal: "Jag betalar för jackan om du lovar att spela min flickvän i en månads tid". Motvilligt ser Cindy det som sin enda chans och går med på att låtsas vara Ronalds flickvän, men har som motkrav att de aldrig ska avslöja sin överenskommelse för någon.


Vad tycker jag: Jag tycker att filmen var riktigt rolig. Men den var en såndär förutsägbar film. Att man nästan alltid visste vad som skulle hända det kanske var en gång jag inte visste vad som skulle hända. Men jag kan faktiskt gilla förut säg bara filmer. Den här filmen får 8/10 av mig.




 


Av Johanna B - 13 juni 2011 23:35

Grattis Gil Birmingham (som spelar Billy Black i the Twilight Saga)! 45 år! Grattis Grattis!


Av Johanna B - 13 juni 2011 20:09

Nu ska jag äta jordgubbar, grädde, maränger och kolasås. Mums <3


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 19:24

Jag är med om i en tävling om en silver ängel hos Linnea från Silverbiten.se.


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 18:28

Nu ska jag avgöra veckans header som har pågått i två veckor. Hehe.

Vinnaren är Josefin. Klicka på bilden ellerpå hennes namn för att komme till hennes blogg.


Av Johanna B - 13 juni 2011 18:11

Jag måste ta bort bloggsvar tävlingen för att nu behöver man inte bli inbjuden för att ha bloggsvar. Så bli medlem här för att få bloggsvar gratis :)


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 14:48

Vampyrens märke

 

Författare: Kristin Cast och P.C Cast


Handling: "Precis när jag trodde att min dag inte kunde bli värre fick jag syn på den döda killen som stod vid mitt skåp."
Och det räcker så klart inte med att han bara står och hänger vid Zoeys skåp, det är verkligen henne han väntar på. Och han är ju inte död egentligen. Han är odöd, eller omänsklig.
Hans uppgift är att spåra upp tonåringar med ett speciellt anlag i sitt DNA, blivande vampyrer. Han sätter vampyrens märke i Zoeys panna som tecken för alla att hon nu tillhör natten.
Det finns ingen väg tillbaka till ett mänskligt liv. Zoey måste snarast möjligt ta sig till ett Nattens hus där man fysiskt förändras till vampyr under några år. Om man klarar förändringen. Alla gör inte det, kroppen kan också stöta bort den. Och då dör man.


 

Av Johanna B - 13 juni 2011 14:16

Yogi Bear

 

Handling: Jellystone Park har tappat besökare och borgmästare Brown har bestämt att parken ska stängas och marken ska säljas.
Det betyder att familjer inte längre kommer att få uppleva den vackra naturen som parken erbjuder, och vad som är viktigare, Yogi, Bobo och alla deras vänner kommer att kastas ut från det enda hem den haft. Med den största utmaningen någonsin måste Yogi bevisa att han verkligen är "smartare än den genomsnittslige björnen", och han och Bobo måste slå sig ihop med sin svurne fiende Skogsvaktare Smith för att hitta ett sätt att rädda Jellystone Park från att stänga för evigt.



 


Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards