johannabestabilling

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Johanna B - 27 december 2010 20:57

Oj, det var en länk till en video som ni kan titta på för Kristen är med. Men på den här http://kandisnytt.msn.se/index.cfm?objectid=102533 länken röstar ni. Så gå in och rösta nu!!


Av Johanna B - 27 december 2010 20:54

Älsklingar rösta på Kristen här! http://www.youtube.com/watch?v=2JcRbK8zdMc&feature=player_embedded Gör det nu!!!!!! Snälla för då älskar jag er mest!!


  

Av Johanna B - 27 december 2010 18:03

Kapitel 2

Barnfamiljen



”Jag vet inte vad jag ska beskriva mer om”, sa jag fundersamt.

”Du kanske kan berätta om dem som bodde i huset, kanske din familj?” Gav Sarah som förslag.

”Okej, men min riktiga familj vet jag inget om. För jag blev adopterad när jag var 1år.

”Oj, blev du? Men jag undrade mer om den andra familjen du bodde med.”

”Äh… ja jag har 3 småsyskon. Två killar och en tjej, killarna var tvillingar. Men jag ville så gärna ha en storasyster. Men i alla fall min lillasyster heter Heather och mina bröder heter Jim och Tim. Mina föräldrar heter Taylor och Hope. Båda jobbade som konsulter. Heather var 4 år, Jim och Tim var 2 år. Mamma och pappa var 39 och 41. Och som du vet är jag 16. Jim och Tim är väldigt lika varandra, dem hade bara några hårstrån på huvudet. Dem hade nästan jämt lika kläder men olika färger. Jim hade grön och Tim hade röd. Så då visste man alltid vem som var vem, Heather hade ett vackert långt brunt hår. Som nästan alltid var uppsatt i flätor. Mamma hade inte brunt hår som oss andra. Hon hade jätte blont vackert hår medan pappa hade kort risigt hår men en chokladbrun färg. Jag älskade verkligen den färgen men jag hade ett ljusbrunt fågelbo till hår. Tim och Jim hade ett litet rum med två sängar och leksaker i en låda och på tapeterna var det bilar. Heather hade ett litet rum hon med men hennes rum var fullt med djurplanscher och rosa färg på väggen. Hon hade massa kläder, leksaks djur och barbiedockor utsprida på golvet. Mamma och pappa hade ett litet rum och där hade dem en tv, ett skrivbord, en jätte stor säng och en hundkorg och lite hundleksaker. Jag hade det största rummet för mamma och pappa tyckte jag behövde det. En fjärdedel av rummet hade vi satt dit en vägg och en dörr. För det använde jag som garderob. Resten av rummet var det en mellan stor säng, en TV, ett skrivbord, en bäddsoffa, en bok hylla och massa Twilightsaker/Twilightaffischer. Jag hade en unik samling som kunde sälja för 500 000dollar. Så vems om helst skulle vilja ha den och sedan sälja den. Men jag tyckte den hade förstört värde. Det nästa största rummet vi hade var vardagsrum och ett kök. Dem hade en ganska stor tv, en liten soffa och 2 fåtöljer i vardagsrumsdelen, där hade vi också ett akvarium med fiskar. I köksdelen som vi precis renoverat, var det trägolv och vi hade en svart fondvägg och dem andra väggarna var vita. Alla skåp och så var också i trä. Över vårt köksbord hade vi en stor bild på hela familjen från den midsommarafton som var tvillingarnas första - för dem föddes i maj – på den bilden hade alla fina midsommar kransar.” Men precis efter jag sagt det så råkade jag gå in u ett träd för att jag inte sett mig för. ”Aj fan också”, svor jag till.

”Va? Vad hände?” Frågade Sarah snabbt.

”Inget, jag bara råkade gå in i ett träd.”

”Jag sa ju att du inte skulle gå där. Du gör ju bara illa dig.”

”Men du tror ju att någon kommer överfalla mig.” Sa jag och trodde att jag vunnit men då.

”Ja för att det har hänt flera gånger där, jag vill inte att min nya bästa vän ska bli överfallen.” Kontrade hon.

”Jaja, låt mig fortsätta berätta nu” Morrade jag lågt, arg för att jag trodde jag hade vunnit men hon då använt min bästa vän ursäkten.

”Haha, visst.” Skrattade hon, först undrade jag vad hon skrattade åt men sen förstod jag att det var ilskan och nederlaget i min röst hon skrattade åt.

”Som du kanske förstod hade vi hund och fiskar som jag sa. Vi hade 20 fiskar den största var min det hette Zeno, han var stor och orange. Vi hade två hundar båda i rasen mops, dom hette Zinga och Zingo. Dom är syskon, Zinga var liten och ljusbrun med svart ansikte och Zingo var helsvart.”


  

Av Johanna B - 27 december 2010 17:50

Ja det är i början av veckan så jag får väl bara berätta om den här dagen antar jag. Idag så gick jag upp och jag åt frukost 11. Sedan åt jag middag kl.12 Jag har sett på extra saker från Eclipse och suttit vid datan. Vart ute med Charlie. Annars så har det inte hänt något den här veckan.

  

fick bilden av Kicki idag


  

Av Johanna B - 27 december 2010 17:37

Hejsan!!


Idag har bara vart en slappdag. Skönt och man har varit ensam hemma också då är det igen som stör när man tittar på film. Jag ska titta på extra skivan men fick i boxen. bloggar mer sen puss på er!!


  

Av Johanna B - 27 december 2010 09:22

Här kommer bilden jag lovade.

  

Vad tycks?

 

  

Av Johanna B - 27 december 2010 08:14

Hej!


Jag har precis vaknat och satt på Eclipse med kommentarer från Rob och Kristen. Men asså ni MÅSTE kommentera mer!!! Snälla!! Jag kanske ska köpa en fleecefilt från discshop. Men den finns inte inne just nu tyvär. Fast då får jag den när den kommer in. Det är inte säkert om jag ska beställa den. Men tror det.

Jag har rekord besökare på min blogg, 47st. Det är kanske några för er men många för mig. Jag ska göra en bild för att fira det här-

  

fan va cp jag ser ut!


    

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards