johannabestabilling

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Johanna B - 26 december 2010 15:12

Jag är inne på discshop och vill köpa EN twilight sak för dem har kampanj men jag vet inte vad jag ska köpa. Jag vill ha ALLT!! Jag ska försöka bestämma mig idag för då om det finns inne på lager får jag det onsdag eller torsdag.

Ska titta så ska ja försöka bestämma mig.


     

Av Johanna B - 26 december 2010 13:17

Sitter här med lillebrorsan Oliver och ser på en superhjältejul som han fick i julklapp. Jag har precis sett Eclipse DTS och Dloby 5.1 Jag fattar inte vad skilnaden är. Menmen, jag vill shoppa. NU!!!! Eller iaf testa kläder. Jag tror jag ska hitta någon twilightsak jag ska beställa för jag har så gärna lyst med det.

  


  

Av Johanna B - 26 december 2010 10:05

Ja, jag har ju bara en skoväska som jag oftast använder regelbundet. (jag tror man använder regelbundet i det sammanhanget iaf.) Men just nu i den så ligger typ papper som ska slängas, någon gamal syslödsak. Jag måste städa min väska och jag vill ha en NY!! Hahaha!! Det är vad som finns i min väska just nu och det är de som brukar finnas i min väska.

  

Jag vill ha ett sånn här väska, det finns andra jag också vill ha.


  

Av Johanna B - 26 december 2010 09:59

Jag är biosugen men dem jag brukar vara med är upptagna. För Malin och Kicki är antagligen i kyrkan och Adina är i Norrland. Men om någon annan vill gå på bio med mig. Hör av er!

Har ni något nyårslöfte? Vad är det isf? Jag vet inte riktigt, ni kan hjälpa mig komma på något. Jag kanske ska ha att jag ska blogga varje dag som går. Eller sluta vara så gring och agressiv. I undantag om någon gör illa mig. Nej men vet inte hjälp mig gärna.


  

Av Johanna B - 26 december 2010 09:50

Hej!!


Jag tänkte lägga ut en skoluppgift jag gör som heter huset. Jag ska försöka lägga upp ett kapitel per dag. Jag måste nog forsätta skriva på huset men iaf innan jag lägger upp kapitel 1 så tänker jag berätta att jag inte ska ha fler tävlingar. För alla andra bloggar så anmäler sig jätte många till deras tävlingar men inga anmäler sig till mina. Det är trist!! Men aja här kommer kapitel ett på huset.


Kapitel 1

Huset 


”Hallå det är Alice”, svarade jag efter tre signaler.

”Hej Alice”, den rösten kom från min nya vän Sarah. Jag har ju precis flyttat från Forks till Phoenix.

”Hej Sara, har det hänt något?”

”Nej, inget speciellt i alla fall. Jag hade bara tråkigt för jag orkar inte so:n den är så TRÅKIG.”

”Haha, har du kul? Jag är ute och går med Fido. I stora mörka skogen.”

”Okej, sa hon som om hon grubblade över något.

”Sarah det är inte något i so:n du grubblar över va?” Svarade jag för jag hörde oron i hennes röst.

”Nej”, började hon, ”det är de att jag inte tycker att du ska gå i mörka skogen. I alla fall inte ensam.”

”Du jag tror inte någon överfaller mig. Men jag har ändå vart med om värre saker i Forks.”

”Va? Berätta!”

”Det är en ganska lång historia men visst. Det var några år sedan innan jag flyttat hem ifrån, så bodde jag o min familj i ett hus med 2 andra familjer. Ett äldre par och ett yngre par. Men så en dag flyttade det in en ung kvinna i det lägenheten som stod tomt. Hon hette Victoria”, jag blev lite rädd när jag uttalade hennes namn, ”hon hade precis flyttat från sina föräldrar. Hon hyrde inte bara en del av huset utan också den tomma källaren. Ingen hade vågat sig ner dit, inte ens fastighetsskötaren. Han hade köpt huset och sen börjat hyra ut lägenheterna. Tomten runt huset var stor, det var mycket fina blommor. Men eftersom det min familj med småbarn bodde där. Så fanns det lite leksaker och en sandlåda. Runt tomten var det skog och det var 10mil till stranden. Det fanns inga grannar på 5mils håll. Huset låg i reservatet La push. Det är väldigt fint det är nästan ny renoverat. Huset var rött med vita lister och svart tak. Det var gjort av trä, även taket. För huset var flera år gammalt. I huset är det 25 rum om man räknar med lokalen. Det var ungefär 8 rum som var stora resten var lite mindre normala. Huset hade tre våningar en källarvåning, markvåning och övervåning. På övervåningen bodde det unga paret och den ny inflyttade Victoria. Markvåningen bodde min familj och det gamla paret på. Det ligger i USA, i Forks, på Kings Ranch Rd. Han som äger huset heter James Anderson.” men även när jag uttalade hans namn, just då råkade jag trampa på en gren så att den knaka så jag hoppade till.

”Har något hänt?” Frågade Sarah snabbt.

”Inget jag råkade bara trampa på en gren, ”Sa jag snabbt för att hon inte skulle oroa sig. ”Han är ungefär 1.93 och har rödbrunt hår. En gång i månaden kom han och tittade så att ingen förstört huset. Men som vanligt vågade han inte ner i sig i källaren – trodde vi. Men när han kom var det alltid graffitti på huset. Fast det var tur att det gick och tvätta bort. För när det hade kommit mer folk till Forks efter första filmen från The Twilight Saga kommit ut på bio. Så då hände det mer saker så att polisen fick jobba dygnet runt nästan hela tiden. Flera gånger hade det börjat brinna på huset men det hade aldrig brunnit ner helt. För dem som tagit eld på huset förstod nästan direkt efter vad dem gjort och släckt branden. Och varje gång James märkte det så gjorde han så att det såg ut som nytt. För då kunde han begära mycket hyra.” Sen så snubblande jag på en rot. ”AJ JÄKLAR!” 

”ALICE! VAD HÄNDER??” skrek Sarah med ganska hög och rädd röst. 

”Ta det lugnt, jag snubblande bara på en rot. Och prata lite tystare så att ingen tror att något hänt.”

”Okej fortsätt berätta nu.”


  

Av Johanna B - 26 december 2010 09:22

Tjabba!!


Jag har inte haft någon blogglust på ett tag, men nu har lite kommit tillbaka iaf. Ja iaf det har vart julafton ni kan få se på en bild lite längra ner vad jag fick. Igår var jag till farmor och farfar av dem fick jag påslakan som förra året, (Jag kommer inte använda det för jag har mitt favvo Eclipse.) jag fick en mjukrund kudde (Malin, Adina och Kicki det var en sådan som vi såg på horse show.) och en lila handduk. Det var skojjiga julklappar. Ne men det var vad jag fick av farmor och farfar. Men idag så blir det en slappdag där jag sitter vi datorn, ser på film och läser. Kanske ska till biblan, ica och hörnan. För jag måste lämna en bok, jag måste köpa firmärken och jag ska lämna in lott som jag vann 25 kr på. Jag måte köpa en julklapp till min brevvänn men jag vet inte vad hon vill ha.

  

Det härfick jag i morgon present och av kompisar!! 8)

  

Det här fick jag på kvällen, jag fick eclipse boxen. =) I den får man ju en extra skiva med saker från twilight fan event och så. Där fick man också Bellas ring occh med den friade Taylor till mig. :) Jag fick filmer som inte är med på bilden. The Last Song, Remember Me och En Julsaga. ;)

Jag fick en affisch också. 8D  

Ringen =D    

i det röda fodalet fanns presentkort på sf bio. Det passar bra när jag ska på bio och så på Welcome to Rileys.


  

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards