johannabestabilling

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Johanna B - 28 december 2010 23:23

Kapitel 3

Det äldre paret


”Mitt emot oss bodde ett gammalt par”, började jag, ”dom hette Silla och Charlie. Silla har grått lockigt hår. Hon bär väldigt ofta klänning och hon är väldigt smal, Charlie har nästan inget hår på huvudet och han bär oftast hängselbyxor och går med rullator ibland. Charlie har problem med sitt hjärta så ibland när han fick åka in till sjukhuset och sova där så sova Silla hos oss i min bäddsoffa. Men ibland när han åker in till sjukhuset så kommer en av Sillas väninnor och sover där. Fast dem bor ganska långt här ifrån. Hon är alltid snäll och glad. Ibland när hon går ner till affären brukar hon köpa en liten godisbit var till mig och mina syskon. Men ibland så hittade hon en tidning där det stod nått om the Twilight Saga eller om skådisarna så köpte hon en till mig. Charlie var väldigt snäll han med men jag prata sällan med honom.” Jag rös när jag tänkte på det för anledningen att jag inte pratat med honom var att han kändes läskig nästan som ett spöke faktiskt. Om det nu fanns sådana. ”Hans intressen var att spela tennis men det fick han bara göra om doktorn godkänt det, Sillas intressen var att shoppa och hålla på i husets trädgård. Silla var bara 61år medan Charlie var 75år.  Charlie hade gått i passion men Silla jobbade del tid i en klädaffär. Silla visste att jag tyckte om Twilight och att jag brukar handla in den affären för att det är den enda i Forks. Så hon har pratat med ägaren och dem säljer Twilight-kläder som inte Twilight shopen har. Deras lägenhet ser ut som ny, väggarna är kritvita och deras möbler är vita. Golvet är gjort av ek, men när man kommer in dit så börjar man rysa för det ser så tomt ut. Vänta jag ska börja släppa lös Fido så slipper han gå i min söla takt”

”Okej, men låt honom inte springa för långt för att en gång förr så lät en flicka i vår ålder sin hund springa i för väg men när ropade på hunden kom den inte. Så hon gick för att leta efter den men sen hittade hon den sönder styckad.”

”Jaja Sarah, jag håller koll på honom.”

”Men Alice har du läst Romeo och Julia till engelskan imorgon?”

”Ja, vaddå har inte du?

”Jo men jag fattar inte så an inte du komma till mig senare och hjälpa mig?”

”Visst, men ska inte du på fotboll idag?”

”Nej säsongen har slutat. Så du kommer senare då?”

”Japp sms:ar när jag går till dig okej? För jag måste äta innan.”

”Men du kan äta hos mig jag är ensam hemma.”

”Okej men jag ska ändå hem och lämna Fido. Fast jag kommer, men nu fortsätter vi med berättelsen. Som sagt Silla var en väldigt snäll gammal tant. Men en gång när jag blivit bjuden på fick av dem så sa Silla att det var något mystiskt med den ny inflyttade Victoria men hon sa aldrig vad. För hon sa att hon inte ville göra mig illa. Men det var då jag börja misstänka att Victoria gjorde något skumt.”

”Jag skulle inte bryt mig om jag vart du för jag skulle vart för rädd.”

”Men jag hatar att folk håller på med saker bakom min rygg.”

”Jag har märkt det för idag satte du verkligen Mandy på plats. Ingen har vågat säga emot henne förr. Såg du hennes min när du började skälla ut henne?”

”Ja, jag måste erkänna att det såg ganska kul ut. Men nu pratar ju vi bakom hennes rygg så nu slutar vi. Okej?”

”Visst men jag tycker ändå att det är rätt åt henne. Åter till berättelsen.”


  

Av Johanna B - 28 december 2010 23:17

Idag blev det ingen bio men imorgon ska jag och Veroncia gå på bio. Det kommer bli fett kul, vi ska se Narnia: prins Caspian och skeppet gryningen. Såklart kommer jag ta med mig min kamera. Nu ska jag lägga ut kapitel och om jag orkar svara på kommentarer - från Adina som är den ända som kommenterar.

  

Denna är sorlig!!


  

Av Johanna B - 28 december 2010 23:12

Jag har ingen bild men idag har jag haft på mig en mimmi och musse tunkia som är köpt på H&M och ett par grå leggins och ett par gråa strumpor. Det var väl det.


  

Av Johanna B - 28 december 2010 09:39

Jag har precis sett en lista om Most Popular Feature Films Released In 2011. Jag har sett vissa filmer som jag vill se på den listan. T.ex the Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 ligger på 6 plats. Och den ligger före sista Harry potter som ligger på 7plats. det ä ju för att the Twilight Saga är bäst. Robs Water for Elephants ligger på 19 plats den vill jag också se. På 35 plats ligger Red riding Hood. Den vill jag gärna se.  On the road ligger 30 plats och den vill jag se för Kristen är med i den!!! Aja det var dem jag ville se. Men här får ni listan så kan ni titta lite. http://www.imdb.com/search/title?year=2011,2011&title_type=feature&sort=moviemeter,asc. Så det är bara och titta.

  

Jag kanske ska vara med Veronica idag. Vi kanske ska gå på bio.

 

  

Av Johanna B - 28 december 2010 09:29

Godmorgon alla!!!


Jag HATAR detta lov för INGEN att vara med så jag ligger bara hemma och inte går något. Snälla säga att någon har tid i dag annars dör jag. Allvarligt talat. Men aja idag har jag inte en jäkla aning om vad jag ska göra, får väl sms:a någon se om den kan. För det ända jag gjort på detta lov är att ligga och slappa. Så nu saknar jag skolan för då hade jag något att göra iaf. Vad ska ni andra göra idag da?

  


  

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards