johannabestabilling

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Johanna B - 27 augusti 2010 20:57

Hej alla... dx

 

Just nu sitter jag o äter goda saker som ni får se längre ner o ser på "Natt på museét 2". Den är ganska bra! (än så länge) Jag har precis sett "Mosters vs Aliens". Det blir nog inget mer inlägg idag för jag är ganka trött. Men här är betyget för "Monsters vs Aliens" 4/5 den var väldigt bra men kan bli bättre.

Det blir igens dagens outfit  men bilderna från igåt kmr nu.

 

  

Erika F den här bilden knäppte Mt när vi skulle ha Elevens val o vissa inte kunde ha det!!

Denna järnsak vägde vi den var jätte tung!

    

   Det fanns 2 vågar den här o en mekanisk. Men den mekaniska var krånglig så den gilla jag inte

    

Jag o Malin va lite flum vi skrattade hela tiden o döpte den här till Claz von trä Zvenzzon. När han blöts som ett dop.

Vet inte om man fick ta bilder men jag o Malin va inte direkt diskreta.  Just nu äter jag detta o...    

...godis!! MUMS!! 

 

Jag har skaffat en hotmail så om ni vill skicka en header eller en signatur eller nått annat. Den är johannab2010@live.se

 

Just nu har jag fixat en signatur men den ät bara tillfällig!

  

Av Johanna B - 27 augusti 2010 18:57

Jag blev utmanad att göra den här av Adina :D Får se hur det går!:

Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera reglerna till din blogg, börja sedan med första bokstaven i ditt namn (som i mitt fall är J, då måste alla svar börja på J). Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord. Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som den personen också gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!


1. Vad heter du? Johanna

2. Ett ord på fyra bokstäver: jojo

3. Flicknamn: Jennifer

4. Pojknamn: John

5. Yrke: jägmästare (det finns för er som ej tror mig sök på det)

6. Färg: jätte mörkrosa

7. Klädesplagg: jeans

8. Mat: janssons frestelse... inte gott

9. Sak i badrummet: Jälp (vet att det inte stavas så men jag vet inte annars)

10. Plats/stad: Jönköping

11. En orsak att vara sen: Jag försov mig :D

12. Något man skriker: JAAAA!!! ;D

13. Film: Jurassic park

14. Något man dricker: Jucie <3

15. Band: Just D <33

16. Djur: Järv

17. Gatunamn: Johan marmensv

18. Bil: jaguar

19. Sång: Jag vill vara din Margaretha

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Jobba

Sen ska man utmana andra också, vilket jag antar bara blir:

Kicki Mineur om hon läser min blogg o Malin Mineur

 

Puss o Kram Johanna!!

Av Johanna B - 27 augusti 2010 18:44

....

- På 1 år kommer du att ha svalt cirka 14 insekter, i sömnen.

- Kina har fler människor som talar engelska än USA.

- Bowling uppfanns i Egypten 5000 år f.Kr

- Det finns fler stjärnor än det finns sandkorn på alla världens stränder.

- En struts öga är större än dess hjärna.

- Världshistoriens kortaste krig utkämpades den 27 augusti 1896 mellan Storbritannien och Zanzibar. Det varade i 38 minuter.

- En ko producerar hela 60 liter saliv per dag. Vi producerar 1-2 liter.

- Den mängd kött en Tyrranosaurus Rex kunde ta i munnen skulle räcka för att försörja en familj på fyra personer i en månad.

- Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräkligt med ljudenergi för att värma en kopp kaffe.

- Världens mest kända ord är okej. Världens näst mest kända ord är coca-cola.

- Ståltråden i ett kollegieblock är ungefär 2.10 meter lång.


Tog från Malins blogg tyckte det verkade skojj

 

Puss o Kram Johanna!!

Av Johanna B - 27 augusti 2010 17:43

Hejsan svejsan!!

 

Som rubriken lyder har jag vart duktig idag, först så hade jag alla rätt på mitt engelska förhör (20/20) jag som annars brukar vara urusel på engelska. Bevis 2 jag tog hand om min yngsta lillebror och Bevis 3 jag blogga innan kl.8 för jag brukar blogg annars vi den tiden. Men det kan bero på att deet är helg inte super mkt att göra som jag har på vardagarna. Just nu ligger jag i mamma´s o pappa´s säng. SKÖNT är det kan jag säga o imorgon är det ingen skola. Jippie!!!! ;) Men iaf idag har jag iskolan o haft t.ex engelska som ni märkte och så har jag haft musik, so o sv. Det var skönt att få sluta 13.15 idag. Men våra lärare kanske ska ändra schema så vi max får sluta 13.15 en gång i veckan. *snyft* Men iaf sista kvarten var inte jag kvar i skolan för jag gick för att spela gitarr. Det var roligare förr men det är inte tråkigt.

 

Jag kan fortfarande inte lägga ut bilderna från fysiken igår för jag hittar inte min mobil sladd men jag bloggar senare för då ska jag lägga ut bild på dagens outfit och på vad jag ska äta ikväll o ni kmr bli avundsjuka. Mohahaha!!!!

 

Men jag ska va snäll o ge er en bild tills dess:

  

Jag precis innan jag ska köra cross.

Jag kanske mobil bloggar typ 1 gång i veckan för att det är så dyrt.

Och om nån vet hur man lägger ut videoinlägg på bloggplatsen?? Isf SÄG!!!

 

Puss o Kram Johanna!! 

Tidigare månad - Senare månad

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards