johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Bree Tanners andra liv del 6

Av Johanna B - 1 juli 2011 12:08

   ”Nej men jag ville bara veta eftersom jag är din flickvän.” Jag tryckte extra mycket på sista ordet, lite onödigt mycket

   Såklart märkte Diego det och härmade mig. ”Ja och jag är din pojkvän.”

   Nu blev jag irriterad.

   ”Vad har det med saken att göra?”

   ”Jag bara härma dig”

   Jag blev arg och fnös.

Han skrattade och gav mig en stor kram.

   ”Är det verkligen läge att kramas nu?” Jag var fortfarande lite irriterad men han kram hade definitivt lättat upp mig.

   ”Japp för du är arg. Min kram kanske lättar upp dig lite.”

   Jag låtsades att fortfarande vara arg fast egentligen ville jag bara skratta med honom.

   ”Nej du har inte lättat upp mig du har bara gjort mig ännu argare.” Jag plutade med läppen.

   Precis när han skulle böja sig fram och kyssa mig hörde vi ett genom skärande skrik. Först blev jag livrädd men sedan förstod jag att skriket kom från Cassandra som låg på marken med ett förvrängt ansikte.

   ”Vi kanske borde hitta ett lite avlägset ställe där ingen hör henne annars så är det fullt med poliser här snart.” Diego tittade plågat på henne, det plågade mig att se honom sådär.

   ”Vi kan springa till det där avlägsna gränden en mil härifrån. Så får vi vänta tills hon är klar med förvandlingen, så kan hon följa med oss sedan.”

   ”Du blir väl inte avundsjuk då?” Sa han med retsam ton men sedan blev han allvarlig igen. ”Du har rätt. Vi drar.” Han lyfte upp Cassandra i sin famn där hon låg och skrek och verkade ha väldigt ont.

   Vi började springa.


Att springa en mil tog inte lång tid, ca.3 minuter kanske. När vi kom fram la Diego ner Cassandra mjukt och varsamt. Det såg verkligen ut som han tittade på en lillasyster och avgudade henne. Det såg så fint ut.

   ”Har du någon klocka?” Frågade Diego.

   ”Nej men jag kan fixa en.” Innan Diego hann säga något mer så hade jag redan sprungit.

   Det var inte långt till den närmaste klockaffären. Jag bröt mig in på någon sekund och gick runt och tittade på klockor. Den stora klockan bakom kassan sa mig att klockan det var 01.30 Det fanns så många riktigt många klockor, det var svårt att välja en. Jag gick runt och tittade på klockor ett tag. När jag tittade på den stora klockan som hängde bakom kassan. Då märkte jag att jag hade gått runt och tittat på klockan i en timme. Så jag gick till den klockan jag tyckte var finast och tog den.


Det tog lika lång tid att springa tillbaka till gränden som i affären. När jag kom fram stod Diego där och väntade på mig.

   ”Tog det en timme att springa till närmaste klockaffär eller blev du tvungen att stanna vid någon klädaffär.” Hon var han ironisk igen.

   ”Inget av det faktiskt. Det fanns så många fina klockor men som jag tittade och när jag såg hur mycket klockan var tog jag den finaste jag hittade och sprang hit.” Jag försökte låta kaxig.

   ”Oj, gud vad fel jag hade. Jag trodde bara inte att du var intresserad av sådant.”

   ”Nehe men det är jag faktiskt.” Jag tittade mig omkring. ”Var är Cassandra?”

   ”Jaha, jag hittade ett litet hål där hon fick plats så jag stoppade in henne där.”

   ”Det låter som hon är ett djur.”

   ”Men du vet vad jag menar.”

   ”Ja det vet jag. Fast det lät ändå som om hon var det.”

   ”I o för sig så brukade hennes bror kalla henne för en liten knähund.” Han såg lite deprimerad ut.

   ”Saknar du honom?”

   ”Ja han var in närmaste vän.”


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards