johannabestabilling

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Johanna B - 23 juli 2011 15:34

HÄR är en blogg om en som skriver om det som hände på på ön i Norge. Den personen var sjölv på ön och även om det är skrivet på Norska så kan man förstå. Jag läste och jag grät och grät. Jag tycker ni ska titta in.

Av Johanna B - 23 juli 2011 14:29

Som rubriken säger, be för Norge. Jag antar att de flesta har hört det som hänt i Norge. Om inte så ska jag berätta. Vid tre tiden igår sprängdes det i centrala Oslo och vid fem tiden igår så var det en man som sköt minst fem personer på ett undomsläger igår. Det är helt fruktansvärt att så många dött.

Så jag ber er att göra en sak, be för Norge eller tänd ett ljus eller sänd en tanke. Gör något. Jag sitter och läser Aftonbladet om allt som hänt, jag såg nyheterna igår och jag ber för Norge.

I tidningen stod det att många bad folk på twitter och facebokk att inte ringa de så att mannen skulle hitta dem. Det var en tjej som skickade ett sms till sina föräldrar som kunde bli hennes sista. Såhär stod det: "De skjuter folk här. Om det sker något med mig, måste ni veta att jag tycker om er. Jag älskar er." Den flickan överlevde men tänk och vara mamman och få det sms:et. Allt sådant här är så fruktansvärt så be, sänd en tanke eller tänd ett ljus för Norge.


 

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards