johannabestabilling

Alla inlägg under april 2011

Av Johanna B - 22 april 2011 10:44

 

OBS. Nu varnar jag er en sista gång om ni tänker eller läser VA serien och inte har hunnit läst Andens kraft än så LÄS INTE det här!!!!!!

  

För några dagar sedan läste jag ut Andens kraft. <3   Åh... jag ÄLSKAR ATT veta att Dimitri är dhampir.   Ihhhhhhhhhhhhhh... åh jag e sååååååååååååå kär.   Att se hur han försvarade Rose i slutet med sin egen kropp. Allvarligt jag är så himla kär. Jaja nu ska jag sluta tjata om min stora kärlek.   Haha! Men jag tycker att den här boken och skuggkysst var dem bästa hittils. Jag vill så gärna läsa last sacrfice så just därför MÅSTE den komma ut på svenska snart.

 

När jag sökte på last sacrifice hittade så fanns det typ bara bilder på framsidan men det fanns en bild där det stod citat men jag det stod inte vem som sa det och jag fatta inte så mycket förutom (nu skriver jag på svenska men det stod på engelska) "Vad händer med Jill?", "Och Eddie?" och "Var är din alkemist?". Nu kommer säkert Malin skälla på mig för attjag läste det men då får jag ta det.

 

Det här är mitt favvo citat av alla citat i böckerna. Det här citatet kommer från Skuggkysst.


 

Av Johanna B - 22 april 2011 10:00

Jag har gjort en ny header nu, vad tycker ni? Jag tycker den kunde vara mer i mitten menmen.

 

Det här är skorna och skosörena jag fick. 

Min nya header. Jag  är ärligt talat rätt nöjd med den.


Av Johanna B - 20 april 2011 20:07

Hej!


Idag har man vart inne i stan med en liten del av familjen och jag fick nya skor och ett par skosnören till dem. Just nu är kussarna här men dem åker antagligen hem snart. Rätt skönt för det är kaos här just nu men jag lyckas ändå se Sveriges mäster kock final. Jenny (tror jag hon heter) får INTE vinna för hon e taskig. Jag håller också på stt göra en ny header för Jag blev sugen på det.  

Denna har premiär i dag och jag VILL se den men det är en dum 15 års gräns.

Jag sökte på Dimitri Belikov fanart och denna kom upp, vad tycker ni? ALDRIG! Tycker jag.

 

Denna hittade jag också om jag sökte på Dimitri Belikov fanart. Detta är så SANT!!!!!!!


Av Johanna B - 7 april 2011 21:11

Idag har det blåst jätte mycket, på matten så tänkte jag oj vad mycket det blåser och vid 6 så gick strömmen och mamma skulle gå en timmes promenad med Charlie. Men när hon kommit upp för vår väg ramlade två träd ner. Så dem låg över hela vägen och då våga inte mamma gå mer så hon kom hem och strömmen kom tillbaka i typ 5 minuter sedan blev det ström löst igen till tjugo i nio. Det var jobbigt att inte ha någon ström det fanns inte så mycket att göra. I Tisdags och igår det var kul för jag praoade på dagis.

 

Dem här vill jag ha!

Förresten om någon är sugen på att göra en header till mig hör av er.


 

Av Johanna B - 2 april 2011 07:50

Epilog

 

Det gjorde ont när han gjord det slingrande upp på handen men jag gjorde det är för Alice skull. Sedan var det klart märket för oss jag saknade henne så mycket. Men nu när det var klart skulle jag besöka hennes grav. Jag gick ut ur tatueringssalongen där stod Booboo och flera från hans gäng.

”Ska du med vi ska ut och festa ikväll?”

”Nej jag stannar nog hemma.”

”Visst men sedan Alice dog har du varit så tråkig. Tror du att hon skulle vilja att du var såhär olycklig?”

”Nej, okej jag kan följa med någon annan dag för idag tänkte jag hälsa på Savannah.”

”Okej bara du börjar bete dig normalt sedan grabben.”

Jag satte mig bakom ratten för efter Alice död så gav jag Hank jobba som min rådgivare och jag skaffade mig ett körkort. Det tog inte lång tid att komma till kyrkogården och så var det inte svårt att lista ut vilken som var Alice grav för den var finast på hela kyrkogården. Savannah och jag var ofta där och fixade den. Jag knäböjde vid graven och började prata med henne.

”Jag vet att du kan inte vill se mig såhär men jag trodde först inte om jag skulle klara av att överleva utan dig. Men jag har förstått nu att du alltid är med mig och att du inte vill att jag ska sluta gör saker för att du inte lever. Jag ska börja leva mitt liv men det kommer aldrig finnas någon som du i mitt liv och nu kommer jag aldrig glömma dig för jag har tatuerat in vårt märke på handen. Jag saknar dig Alice men jag ska försöka leva om jag ens kan. Kom ihåg mitt hjärta till hör dig och det kommer det alltid göra.” Jag la rosen jag köpt på hennes grav. Sedan kunde jag inte hindra tårarna jag hållit inne ända sedan hon dog. Jag grät och grät efter jag gråtit klart gick jag till bilen.


Huset såg lika fridfullt ut som när det gjort medan Alice bodde där. Jag gick in genom porten och upp till Savannahs och Jacobs lägenhet. Jag öppnade dörren och gick till köket där Savannah satt.

”Hej jag var vid graven nyss visade Alice tatueringen jag bestämde mig för att göra.”

”Jag hörde att du inte lever ditt liv längre.”

”Det gör inte du heller för till exempel är hade du tänkt gifta dig?”

”Aldrig för min hederstärna är borta.”

”Juste.”

”Vi kanske kan åka till graven igen och säga farväl tillsammans om du inte har något emot det.”

”Såklart jag inte har kom nu jag kör.”


Nu var vi framme vid Alice grav. Jag visste att jag var redo att ta farväl. Både jag och Savannah satte oss vid graven.

”Säger vi det på tre?” Frågade hon.

”Visst, ett.”

”Två.”

”Tre… farväl.”

Av Johanna B - 2 april 2011 07:41

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med. 
2a bilden:
 En bild på dig själv.

3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: 
En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.

10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: 
En person du kan berätta allt för.
12e bilden: 
En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara mer med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden:
 En bild på dina nära
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.

27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.

30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget

  

Mormor och min  söta kusin.


 

Av Johanna B - 2 april 2011 07:35

Idag ska man rida friridning på Joneberg. Jag ska rida Milla, Kicki Happy och Malin Lilleman. Jag har inte ridit Milla på länge så det här kommer bli kul.


  

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards