johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Epilog

Av Johanna B - 2 april 2011 07:50

Epilog

 

Det gjorde ont när han gjord det slingrande upp på handen men jag gjorde det är för Alice skull. Sedan var det klart märket för oss jag saknade henne så mycket. Men nu när det var klart skulle jag besöka hennes grav. Jag gick ut ur tatueringssalongen där stod Booboo och flera från hans gäng.

”Ska du med vi ska ut och festa ikväll?”

”Nej jag stannar nog hemma.”

”Visst men sedan Alice dog har du varit så tråkig. Tror du att hon skulle vilja att du var såhär olycklig?”

”Nej, okej jag kan följa med någon annan dag för idag tänkte jag hälsa på Savannah.”

”Okej bara du börjar bete dig normalt sedan grabben.”

Jag satte mig bakom ratten för efter Alice död så gav jag Hank jobba som min rådgivare och jag skaffade mig ett körkort. Det tog inte lång tid att komma till kyrkogården och så var det inte svårt att lista ut vilken som var Alice grav för den var finast på hela kyrkogården. Savannah och jag var ofta där och fixade den. Jag knäböjde vid graven och började prata med henne.

”Jag vet att du kan inte vill se mig såhär men jag trodde först inte om jag skulle klara av att överleva utan dig. Men jag har förstått nu att du alltid är med mig och att du inte vill att jag ska sluta gör saker för att du inte lever. Jag ska börja leva mitt liv men det kommer aldrig finnas någon som du i mitt liv och nu kommer jag aldrig glömma dig för jag har tatuerat in vårt märke på handen. Jag saknar dig Alice men jag ska försöka leva om jag ens kan. Kom ihåg mitt hjärta till hör dig och det kommer det alltid göra.” Jag la rosen jag köpt på hennes grav. Sedan kunde jag inte hindra tårarna jag hållit inne ända sedan hon dog. Jag grät och grät efter jag gråtit klart gick jag till bilen.


Huset såg lika fridfullt ut som när det gjort medan Alice bodde där. Jag gick in genom porten och upp till Savannahs och Jacobs lägenhet. Jag öppnade dörren och gick till köket där Savannah satt.

”Hej jag var vid graven nyss visade Alice tatueringen jag bestämde mig för att göra.”

”Jag hörde att du inte lever ditt liv längre.”

”Det gör inte du heller för till exempel är hade du tänkt gifta dig?”

”Aldrig för min hederstärna är borta.”

”Juste.”

”Vi kanske kan åka till graven igen och säga farväl tillsammans om du inte har något emot det.”

”Såklart jag inte har kom nu jag kör.”


Nu var vi framme vid Alice grav. Jag visste att jag var redo att ta farväl. Både jag och Savannah satte oss vid graven.

”Säger vi det på tre?” Frågade hon.

”Visst, ett.”

”Två.”

”Tre… farväl.”

 
 
josephine

josephine

6 april 2011 20:14

Hej nu har vi tävling på bloggen igen!
Klicka på länken om du vill va med!
http://twinblogg.blogg.se/2011/april/utkast-april-3-2011.html#comment

http://twinblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards